북미지역 정보

게시글 검색
America's best and worst car brands
조엘글로벌컨설팅 조회수:2048
2015-08-31 14:25:20

America's best and worst car brands

Auto companies often make use of awards and quality ratings — when they're good at least — to attract car buyers. The most important brand quality surveys are performed by research firm J.D. Power, Consumer Reports, and the American Customer Satisfaction Index (ACSI).

The new ACSI survey results are generally bad for the industry. The authors of the report said, "Car buyer satisfaction is down for a third straight year as prices rise and recalls continue, according to new data from the American Customer Satisfaction Index (ACSI). Customer satisfaction with automobiles falls 3.7 percent to 79 on ACSI's 100-point scale." Satisfaction is at its lowest level since 2004.

According to the research firm, "Among 27 nameplates tracked by the ACSI, 15 lose ground in customer satisfaction and only 2 improve from a year ago – both foreign-made. Foreign-made cars have a significant advantage in customer satisfaction and 77 percent of the above-average nameplates in the ACSI are imports. The highest-scoring automakers remain Japanese and luxury brands in general. Considering domestic automakers only, Ford, which includes the Lincoln nameplate, is the sole manufacturer maintaining overall customer satisfaction (81). General Motors (GM) slips to 79 (-3%) and Fiat Chrysler falls to 75 (-5%)."

 

1. Lexus
> 2015 ACSI score:
84
2015 YTD sales: 95,821
YOY Change: 1.2%

Lexus was created by Toyota (NYSE: TM) to compete with BMW, Mercedes, Lincoln, and Cadillac in the United States.

 

2. Acura
> 2015 ACSI score:
83
2015 YTD sales: 102,002
YOY Change: 12.8%

Honda (NYSE: HMC) launched Acura because it did not have a premium car brand in the United States.

3. Lincoln
> 2015 ACSI score:
83
> 2015 YTD sales: 56,648
> YOY Change: 8.1%

One of Ford’s (NYSE: F) oldest brands, Lincoln has struggled in the United States to match sales of German leaders in luxury brands, BMW and Mercedes.

 

4. Mercedes-Benz
> 2015 ACSI score:
83
> 2015 YTD sales: 192,496
> YOY Change: 7.7%

Mercedes has perennially been the leading premium car in the U.S. market, often changing places with BMW for the honor.

 

5. Subaru
> 2015 ACSI score:
82
> 2015 YTD sales: 322,935
> YOY Change: 13.8%

Subaru was long considered an also-ran among Japanese car companies. That perception has changed somewhat as sales increased in recent years.

 

6. BMW
> 2015 ACSI score:
82
> 2015 YTD sales: 195,593
> YOY Change: 6.4%

BMW is the world’s largest luxury brand based on unit sales.

 

7. Toyota
> 2015 ACSI score:
82
> 2015 YTD sales: 1,448,621
> YOY Change: 4.9%

Year after year, Toyota is the leading Japanese car company in the United States.

 

8. Hyundai
> 2015 ACSI score:
81
> 2015 YTD sales: 442,163
> YOY Change: 10.6%

Hyundai is one of the two large Korean brands sold in the United States.

 

9. Cadillac
> 2015 ACSI score:
80
> 2015 YTD sales: 95,053
> YOY Change: -4.2%

Like Lincoln, Cadillac sales have failed to keep up with the leading German imports. General Motors, which is the largest U.S. auto maker, manufacturers Cadillac.

 

10. Buick
> 2015 ACSI score:
80
> 2015 YTD sales: 127,105
> YOY Change: -3.5%

Buick is one of the model lines GM decided to keep when it dropped Pontiac and Saturn.

Source: USA TODAY

 

제가 미국에서 스즈키 자동차에서 일하면서 미국자동차 산업에 몸담고 있었을 때 미국 자동차 회사들이 가장 긴장하던 Report가 바로 “JD Power”에서 나오는 것들이었습니다. 미국에서 자동차 산업에 종사하시는 분들은 잘 알겠지만 미국에 수많은 자동차 관련 조사와 리포트 중에 이 “JD Power”에서 나오는 평가에 따라 그 회사가 잘 되거나 평가가 나쁘면 그 회사에서 많은 해고사태가 있기도 했습니다.

 

2015년 ACSI 점수(American Customer Satisfaction Index)에서 한국 현대차가 당당하게 27개의 조사 회사 중에 8위에 올라갔네요. 특히 ACSI 점수도 작년에 비해 10.6% 높이 올라 갔다는 것은 그만큼 미국 소비자 중에서 새 차를 산 사람들은 현대차에 대한 신뢰도가 높다고 보아야 합니다.

 

또 하나, 미국 자동차 산업을 이야기 할 때 한국 기업들이 잘 모르고 있어서 제가 기업상대로 컨설팅 시 꼭 보고 드리는 회사는 바로 5등에 뽑힌 “Subaru”라는 회사죠.

처음에는 일본 회사였지만 지금은 지분을 각 나라 자동차 회사들이 가지고 있고 특히 미국에서 인기가 있는 Brand 입니다. 가장 중요한 이유 중에 하나가 바로 “Simple & Convenient car 입니다. 다른 회사의 차와 다르게 단순한 디자인과 조작법 그리고 모든 차들이 “4륜 구동” 으로 만들어져 있어 운행과 조작이 정말 편리하고 쉽다는 것이 장점입니다. 아무래도 산이나 들이 많은 주 예를 들어 “Colorado 주”에서는 당연 인지도가 1등입니다.

 

한가지 더, 미국 자동차 Brand 중에서 Lincoln이 3등을 차지했네요. Lincoln은 미국 소비자들의 자존심입니다. 제가 미국에서 많은 부자들이 꼭 Lincoln을 고집하고 벤츠나 BMW를 멀리하는 것도 바로 그들만의 patriotism(애국심)을 나타내는 하나의 방법이라고 들었습니다. 특히 요즘 Lincoln은 젊은 세대를 겨냥한 새 모델들이 너무 잘 팔린다고 합니다. 더욱 자세한 내용은 다음에 개제할게요.

댓글[0]

열기 닫기